سوالات رایج لیزر مو
تاریخ : یک شنبه 19 مرداد 1399
نویسنده : kimiagar

ما به برخی از متداول ترین سؤالات در مورد لیزر مو پاسخ می دهیم.

روشهای مختلفی برای حدف موهای زائد صورت و بدن وجود دارد، از تیغ و موم گرفته تا لیزر موهای زائد ، اما در بین همه روشها، لیزر نسبت به روش های دیگر برتری محسوسی دارد که مزایا و معایب این روش خصوصا عوارض لیزر موهای زیر بغل و همچنین لیزر موهای صورت همواره مورد بحث بوده است.
لیزر موهای زائد هم می تواند تراکم مو را به طور دائم کاهش دهد و هم موهای ناخواسته را برای همیشه از بین ببرد. کاهش دائمی تراکم مو به این معنی است که برخی از موها بعد از یک دوره درمانی مجدداً رشد می کنند و بیماران به درمان با لیزر مداوم نیاز دارند.

درمان مداوم لیزر به این معنا است که هر یکسال نیاز به شارژ مجدد و انجام عمل لیزر را دارند. البته رشد مو در این حالت کامل نیست و همانطور که گفته شد 80 درصد حجم مو بطور کامل از بین می رود و تنها برای گرفتن نتیجه ی بهتر است که هر ساله انجام لیزر را تمدید می کنید.

مانند هر روش درمانی زیبایی پیشرفته دیگر ، در مورد لیزر موهای زائد ، انجام تحقیقات بسیار مهم است. بنابراین اگر شما به فکر حذف دائمی موهای زائد هستید ، ما در اینجا به سوالات شما پاسخ می تهیم و شما را راهنمایی می کنیم.

لیزر مو چگونه کار می کند؟

لیزر موهای زائد با عبور دادن پرتوی نوری در ناحیه موهای ناخواسته که توسط رنگدانه (رنگ) درون شافت مو و فولیکول مو جذب می شود ، کار می کند. این  پرتوی نوری گرما ایجاد می کند ، موها را شل می کند و سلول های تشکیل دهنده مو را غیرفعال می کند.

برای حذف موهای زیر پوستی بدنتان یکماه قبل از لیزر استفاده از پاکسازی صورت و لایه‌برداری مؤثر است. همچنین با استفاده از اسکراب‌های مناسب با نوع پوست سطح پوست کمی ماساژ داده خواهد شد.

بعد از آن پوست کمی بخور داده شده و جوش‌های سرسیاه آن تخلیه می‌شود. در نهایت از یک ماسک مناسب با نوع پوست استفاده شده و کرم نهایی روی پوست قرار داده خواهد شد.

آیا لیزر مو درد دارد؟

بیشتر افراد درمان را ناراحت کننده و نه دردناک توصیف می کنند. سطح ناراحتی بین افراد و مناطق مختلفی که تحت درمان قرار می گیرند متفاوت است. برخی هیچ دردی احساس نمی کنند ، برخی احساس گرما می کنند و برخی این حس را خفیف یا شبیه کشده شدن یک باند لاستیکی تشبیه کرده اند. به طور کلی موهای درشت تر یا ضخیم تر ، احساس درد بیشتری دارند. به طور معمول قرمزی خفیفی پس از انجام لیزر مو روی پوست وجود دارد.

تعداد جلسات لیزر مو

برای بهترین نتیجه ، توصیه می کنیم که یک دوره درمانی (معمولاً بین 6-8) در برنامه لیزر موهای خود داشته باشید تا به نتایج دائمی برسید.

مناطق زیر را با لیزر موهای زائد درمان می شود

  • صورت
  • گردن
  • سینه
  • زیر بغل
  • بازگشت
  • پاها
  • معده
  • خط بیکینی

طول هر جلسه چقدر است؟

بیسته به ناحیه مورد نظر متفاوت است. اما این روش در بین روشهای دیگر حذف مو سریعتر است. این درمان ها بطور معمول حدود 6 هفته از هم جدا انجام می شوند تا به ما امکان دهند تا در طی چرخه رشد مو ، هرچه بیشتر مو را هدف قرار دهیم.

نتایج در هر فرد متفاوت است و تغییرات هورمونی نیز می تواند بر رشد مو تأثیر بگذارد ، اما انتظار داریم نتایج طولانی مدت باشد.

آیا کسانی که کیست دارند می توانند لیزر موهای زائد انجام دهند؟

اگر شما سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) دارید و علاقه مند به درمان آن با لیزر موهای زائد هستید ، مهم است که قبل از شروع کار ، درک کاملی از درمان و نتایج احتمالی داشته باشید.

بسیاری از مراجعین به PCOS نتایج بسیار خوبی از درمان لیزر موهای زائد به دست می آورند ، و این می تواند اعتماد به نفس آنها را به میزان قابل توجهی بهبود بخشد. اگرچه نتایج برای بسیاری از مراجعین می تواند موفقیت آمیز باشد و اغلب زندگی در حال تغییر است ، برای حفظ کاهش رشد مو ، آنها باید به طور مرتب به درمان کیست ادامه دهند.

از آنجا که یک وضعیت پزشکی موجود مانند PCOS بر رشد موهای بدن تأثیر دارد ، تضمین نتیجه غیرممکن است ، زیرا افزایش مو ممکن است با وجود درمان های منظم با لیزر موهای زائد ، ادامه یابد.

توضیح کوتاهی در مورد بوتاکس : این ماده یک درمان ویژه برای هایپرهیدروز کانونی یا عرق کردن بیش از حد است.سم بوتولینوم  با مسدود کردن سیگنالهای عصبی مسئول تعریق جلوی تولید بیش از حد عرق را می گیرد. ماندگاری درمان عرق با این روش به طور معمول چهار تا شش ماه است ، زیرا سیگنالهای عصبی دوباره احیا می شوند. با این حال ، با گذشت زمان و تکرار تزریق بوتاکس ، این فاصله ی زمانی طولانی تر می شوند.

قبل از شروع برنامه لیزر موهای زائد ، شما یک مشاوره رایگان برای اطمینان از کاندیدی مناسب برای درمان خواهید داشت.

https://www.skinsmiths.com/article/laser-hair-removal-faqs-everything-you-need-know

 




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین مطالب

/
به وبلاگ من خوش آمدید